26 Eylül 2021 Pazar

Fikir önderleri e-ticarette "kilit" noktada

 KOL (Key Opinion Leader] olarak adlandırılan ve canlı yayında anlık satışlar yapan fikir önderleri, e-ticarette yeni bir trend başlattı. Asya'da başlayan ve tüm dünyaya yayılan Kol-ticaret ile dakikada binlerce ürün satılıyor.

Sosyal medya dışında, e-ticaret sitelerinde kullanılabilen canlı yayın uygulamalarının yeni bir pazar oluşturduğuna işaret eden Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, "Sosyal medya platformlarının canlı yayın özelliği veya e-ticaret firmalar tarafından kullanılan canlı yayın programları üzerinden yapılan satışlar ile dünyada her gün milyonlarca ürün satılıyor.

Asya ülkelerinde canlı yayın satışı yapan ve KOL (Key Opinion Leader- Fikir Önderi] olarak adlandırılan isimler var. Bu isimler canlı yayın sürecinde ürünleri tanıtarak anlık binlerce ürün satışı gerçekleştirebiliyorlar. Daha samimi bir satış modeli olduğu için e-ticarette gelecek Kol-ticarette demek mümkün" diye konuştu.

Yüklü miktardaki Kol-ticaret satışlarına örnek de veren Çiğdemli, "Mesela bir seyahat sitesinin CEO'su olan James Liang birkaç saatlik canlı yayın açarak 10 milyon dolara yakın seyahat paketi satmıştı. Bir ev aletleri firmasının yöneticisi Dong Mingzhu da birkaç saat içinde 40 milyon dolardan fazla değerde ev aletleri satışı gerçekleştirmişti, Çin'de ruj canlı yayınlarıyla bilinen Li Jiaqi ise adece birkaç dakika içinde on binlerce ruj satışı gerçekleştiriyor" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder