20 Şubat 2021 Cumartesi

21 bin 517 öğrenci eğitim alacak

Mesleki eğitim konusu üzerinde uzun süredir çalışıyoruz. İlan ettiğimiz İmalat Sanayiinde Nitelikli İnsan Kaynağının Yetiştirilmesi İçin Mesleki ve Teknik Eğitimin Geliştirilmesi Mali Destek Programı'mız kapsamında Konya ve Karaman'da toplam 37 proje hayata geçirilecek. Program kapsamında 21 bin 517 öğrenci doğrudan veya dolaylı olarak, elektrik-elektronik, elektrikli araç, otonom insansız hava araçları, gıda, kaynakçılık, CNC operatörlüğü, mobilya, ahşap, ayakkabıcılık, uçak bakımı, motor montajı, savunma mekanik sistemleri, dijital dönüşüm gibi sanayicilerimizin çok ihtiyaç duyduğu alanlarda eğitimler alarak projelerden faydalanacak. Gelişen teknolojilere göre yazılım güncellemeleri ile kendini yenileyebilen ve uzun vadede eğitim ekipmanlarına tahsis edilen kaynaklardan tasarruf sağlayan simülatörler ve uzaktan eğitim sistemlerinin temini destek programımızın önemli bir bileşenini oluşturacak. Projeler tamamlandığında, 2 bin 500 meslek lisesi öğrencisine girişimcilik eğitimi, 900 meslek lisesi öğretmenine kapasite geliştirici eğitim, 930 öğretmene de dijital dönüşüm eğitimi sağlanmış olacak. Bölgemizdeki firmalarımız projeler kapsamında eğitim almış 120 mesleki eğitim öğrencisini istihdam edeceklerini beyan ettiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder