17 Şubat 2018 Cumartesi

Çayla'ya yeni rakip

Türkiye'nin en dinamik sektörlerinden biri çay. Kamu şirketi çaykur'un piyasada hakimiyeti büyük. Sektör bir dönem büyük holdinglerin de ilgi alanına girmişti. Sabancı, Yıldız gibi büyük holdingler bu alanda yatırımlar yaptılar.

Sabancı, çay markası Deren'in de içinde bulunduğu GıdaSA'yı 2007'de BlM'in sahipleri Topbaş Ailesi'ne sattı. Yıldız Holding'in Obaçay'ı satacağı uzunca bir süredir konuşuluyor. Yabancı sermayeli Lipton'un ve Coca-Cola'nın şirketi Doğadan'ın yatırımları devam ediyor.

Sektörde bir de 1985 yılından bu yana faaliyet gösteren Doğuş Çay var. Bu dinamik sektörde ayakta kalabilen firmanın son günlerde yeni hazırlıklar yaptığını duyuyoruz. Duyumlarımıza göre, çay ile ilgili yeni bir organizasyona girmiş. Hatırlarsanız Çaykur, Çayla markası ile çay evleri açıyor. Bağdat Caddesi, Göztepe, Tuzla ve Rize'de olmak üzere toplam dört mağazası bulunuyor. Çaykur'un markası Çayla oldukça başarılı bir grafik çiziyor. Doğuş Çay da Çayla'nın yanına Doğuş Çayevi'ni açmış. Yani Çayla'ya rakip gelmiş. Duyumlarımıza göre, konsept tutarsa zincir haline getirilecekmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder