3 Şubat 2018 Cumartesi

D-Smart'ın kurnazlığı

Telekom sektöründe rekabet çok yoğun. Operatörler birbirlerinden abone kapmak için kıyasıya rekabet yaşıyor. Haftası geçmeden yepyeni kampanyalarla karşımıza çıkıyorlar. Bazen hız yükseltme, bazen dakika verme, bazen telefon bazen de fatura indirimi...

Birçoğumuzun başına gelmiştir. Bizim de birebir yaşadığımız olay şöyle gerçekleşti: Bir çağrı merkezinden aranıyorsunuz.

TürkTelekom'dan aradıklarını söyleyerek söze başlıyor, ardından abonelik süresinin dolduğunu yeni pakete geçmeniz gerektiğini, yanında da D-Smart aboneliği verdiklerini belirtiyorlar. Bu bilgiler o kadar hızlı aktarılıyor ki sizin sorgulama şansınız kalmıyor. Yanlışlıkla evet derseniz, farkına varmadan başka bir operatörden internet hizmeti almaya başlıyorsunuz ve hiç istemediğiniz halde bir dijital platforma geçmiş oluyorsunuz. Aslında arayan Türk Telekom değil. Türk Telekom'un adını kullanan Doğan Holding şirketlerinden D-Smart. Bu düpedüz tüketici haklarının ihlali. Bu olayı yaşayan arkadaşımız durumdaki garipliği fark ediyor. "Beni öğleden sonra arar mısınız" diyerek Türk Telekom merkezine uğruyor, çağrı merkezinden arandığını, daha önce verdiği taahhüt süresinin dolduğunu ve yeni kampanyalarla ilgili bilgi verildiğini söylüyor. TürkTelekom'daki görevli ise taahhüt süresinin dolmasına daha bir yıldan fazla olduğunu ve bahsedildiği türden bir kampanyalarının da bulunmadığını söylüyor ve "Dijital platformların çağrı merkezlerinden abonelerimize sıklıkla bu tür telefonlar geliyor" bilgisini aktarıyor.

Arkadaşımız tedbirli davranıp Türk Telekom merkezine uğramasa ciddi zarara uğrayacak. Taahhüt süresi dolmadan ayrıldığı için bir bedel ödeyecek ve bilinçli tercihi olmadan dijital bir platforma geçmiş olacaktı. Aman dikkatli olun. Çağrı merkezlerinden gelen telefonları sorgulayın. Kampanya adı altında kandırılmayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder