BRAND Finance, “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasının ll'in-cisini tamamladı. Listede ilk sırayı 2 milyar 42 milyon dolarlık marka değeriyle THY alırken, onu 1 milyar 907 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yılın şampiyonu Türk Telekom takip etti. Listede üçüncü sırayı 1.8 milyar dolarla Turkcell aldı. Akbank 1 milyar 649 milyon dolar ile dördüncü, Garanti Bankası 1 milyar 584 milyon dolar ile beşinci sıraya yerleşti.
Söz konusu dönemde Ziraat Bankası’nm marka değeri yüzde 9’luk artışla 1 milyar 432 milyon dolara ulaştı ve kurum altıncı sıradaki yerini korudu. Ziraat’i 1 milyar 334 milyon dolarla Iş Bankası, 1 milyar 258 milyon dolarla Arçelik, 937 milyon dolarla Yapı Kredi, 878 milyon dolarla Ford Otosan takip etti. Çalışmaya göre, Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 27.5 milyar dolar oldu. Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından altı yeni marka dahil olurken, Kütahya Porselen 87, Çelebi Hava Servisi 93, Ray Sigorta 96, Karel Elektronik 97, Ege Profil 98, Lokman Hekim 100. sıradan listeye girdiler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder