Pandemi nedeniyle bilindiği üzere pek çok sektör zarara uğradı. Bu sektörlerden biri de hazır giyim ve tekstil oldu. Mağazalarda eskisi doluluk yok. İnsanlar online alışveriş üzerinden ihtiyaçlarını gidermeye başladı.
Hal böyle olunca zincirleşmiş markalar, fiziki dükkanlardan ziyade depolama yöntemi ile satış yapmaya başladı.
Bizim dikkatimizi çeken konu, İstanbul Anadolu Yakası'nda bulunan ve Kadıköy'ün en işlek caddelerinden biri olan Bahariye Caddesi ile ilgili.
Eskiden cıvıl cıvıl olan ve çoğu markayı bulabileceğimiz caddede şimdilerde tabiri caizse in cin top oynuyor. Bir dönem cadde, pandemiden çok önce, Mango markasının üç katlı mağazasını kapatmasıyla dikkatimizi çekmişti. Sonrası bu türden değişimlerin ardı arkası kesilmedi ve giyim mağazaları yerini kafe ve tatlıcılara bıraktı. Şimdilerde yine Bahariye'ye yolumuz düştü ve gördük ki, ünlü markaların çoğu, artık burada hizmet vermiyor.
Arkadaşımız Ayşegül Küçükkurt Zor'un öğrendiğine göre, Koton'un üç katlı mağazasının bulunduğu bina boş.
Caddede iki tane mağazası olan Mavi Jeans'in ilk şubesi de öyle. Caddede küçük çaplı çoğu dükkanda hizmet verilmiyor. Anlaşılan o ki, pandemi nedeniyle kurumsal firmalar ya küçülmeye gidiyor ya da satışı az olan mağazalarını kapatıyor. Umudumuz pandemi sonrası. Umarız cadde tekrar eski günlerine geri döner...
14 Mart 2021 Pazar
Bahariye'de derin sessizlik
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder