2 Mayıs 2018 Çarşamba

Perakende markaları ünlülerle rekabet ediyor!

Koton, Mavi, Defacto, Colin’s, İpekyol gibi pek çok perakendeci artık ünlülerle işbirliği yaparak farklılık yaratmaya çalışıyor. Kıvanç Tatlıtuğ, Adriana Lima, Aslı Enver ve Hande Erçel gibi isimlerle reklam kampanyaları yapan şirketler, bazen de ünlülerle işbirliği yaparak koleksiyonlar hazırbyor. Bu strateji, şirketlerin bilinirliği ve marka imajının yam sıra satışlarına da katkı yapıyor.
Reklamlarda ünlü kullanımı uzun yıllardır pek çok markanın tercih ettiği bir yöntem. Ancak son dönemde Türkiye’de bu yöntemin kullanımı giderek artıyor. Amerika’da reklamda ünlü insanların kullanımı yüzde 50 oranındayken Türkiye’de ise bu oran yüzde 70’lere ulaşıyor. Geçmişte ünlü kullanımına gıda, telekom, fınans gibi sektörlerde rastlanırken bugün bu trend hazır giyim sektörüne de sıçradı. Son birkaç yıldır Mavi, Boyner, Koton, Penti, İpekyol, Colin’s, Deichmann gibi pek çok perakende markası, ünlü isimlerle anlaşarak reklam kampanyaları düzenliyor, ünlülerle özel koleksiyonlar hazırlıyor. Perakendeciler arasında trend olan bu strateji şirketlerin bilinirliği ve marka imajının yanı sıra satışlarına da yüzde 20’ye varan oranlarda katkı sağladığı belirtiliyor.

OLUMLU SONUÇLAR ALDI

Türkiye’de 343, yurtdışında 62 olmak üzere toplam 405 mağazası bulunan Mavi, sektörde ünlü isimlerle çalışmaya başlayan ilk markalardan biri. Üstelik bunun olumlu sonuçlarını da almayı başardı. Şirket, aralarında Kıvanç Tatlıtuğ, Adriana Lima, Cem Yılmaz, Kerem Bürsin, Serenay Sarı-kaya, Barbara Palvin ve İlker Kaleli’nin de bulunduğu isimlerle çalıştı. Şirket şu anki marka yüzü Kıvanç Tatlıtuğ ile yedinci kampanyasını yapıyor. Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, “Mağazaya gelen müşterilerimiz aradığı ürünü ‘Kıvanç gömleği’ veya ‘Kıvanç jean’i’ diye tarif ediyor. Örneğin önceki reklam filminde giydiği jean gömlek daha ilk haftasında tükendi ve aynı gömleği toplam üç kez yeniden ürettik” diyor.

Mavi, 2014-2016 döneminde yüzde 21 büyüdü. Yüzde 26,4 artışla jean başta olmak üzere tüm ürün kategorilerinde büyüyen şirket, her yıl ortalama 1 milyon yeni müşteri kazanıyor. Cüneyt Yavuz, bu büyümede reklam ve ünlü işbirliklerinin büyük etkisi olduğunu söylüyor.

YÜZDE IS ARTIŞ OLDU

Defacto, son dönemin hızlı büyüyen şirketlerinden biri. 2017’ye hızlı bir giriş yapan şirket, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 34 büyüme sağladı. Bu dönemde hedeflerin üzerine çıkarak 1 milyar 190 milyon TL ciro elde etti.

Defacto, ünlü işbirliği konusunda son dönemde önemli adımlar atıyor. Şirket, 2017 başında iki genç oyuncu Hande Erçel ve Aras Bulut İynemli ile çalışmaya başladı. Defacto Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Maria Comfort, bu projelerin marka imajına, reklam bilinirliğine, müşterilerin mağazayı ziyaret etme oranlarına ve satışlara ciddi katkı sağladığını söylüyor. Comfort, “Her bir lansman projemizde rakamlar değişmekle birlikte, bu projeyle reklam dönemlerimizde ortalama yüzde 15 satış artışı görüyoruz” diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder